Dia jadi lagi!!

Pening2. Dah la keja sorang harini, dari pagi sampai la ke malam. Tp tak kisah la selagi keja berjalan dengan lancar. Pagi OK, tengahari OK, petang dah jadi problem. Bukan aku saja yang menggelabah + tension, tapi semua orang kat news room terlibat sama. Apa taknya, SYSTEM HANG la plakkk....

Pagi dan tengahari kira ok la, tak banyak story. Tapi masalah dengan sistem tu jadi belah petang, time ramai reporter baru balik dari assignment n nak ketuk story untuk live kul 8 malam. Mula2 jadi kat sistem yang kitaorang nak tulis skrip, dalam kul 7 mlm tu dah ok. Igt suma dah ok la, tp tak ok gak. AE (assignment editor) tak bleh edit skrip, producer tak bleh susun rundown, VE (visual editor) tak bleh nak ingest visual dan VO (voice over), editing pun tak bleh buat... Apa lagi, hasilnya news kul 8 mlm tak kuar, yang kuar cita pasal sejarah Malaya untuk isi slot. Klu tak alamatnya blank la tv 502 tuh.

Problemnya, secara teknikal aku pun tak tau. Tapi dengar diaorang cakap, SYSTEM HANG, SYSTEM DOWN so apa jua kerja dari reporter, AE, VE, AP, producer dan sampai la ke geng2 yang handle kat studio tak bleh buat. Hasilnya, suma dok saja main facebook, kuar makan n ada yang balik umah tido... Aku tetap standby crime di ofis..huuhuu

Kojek (VE) tunjukkan VO dan visual yang bertimbun

ofis menjadi lengang dgn tiba2

VO yang tak boleh diedit

bilik ingest yang sunyi, yg ada cuma VO dan visual yang tunggu turn

hasil kerja tak siap VE angkara sistem hang

~~harap2 esok semuanya ok, walaupun story aku kuar lambat sehari, janji aku nak story aku on air gak~~

Comments

Popular posts from this blog

Selamat Pulang Wira Negara...

Mavi Marmara...

Bukan Senang Nak Senang...